בחר שפה

תחזוקה קלה משתלמת מאד בהשקיה בטפטוף

מאט קליפט

מערכת השקיה בטפטוף היא השקעה הכרחית לקבלת יבול גדול ואיכותי. כמה כללים פשוטים לתחזוקת המערכת יסייעו להבטיח שההשקעה תשתלם לך עוד שנים רבות.

הכל מתחיל בתכנון

האמת היא שאם לא תתחיל עם תכנון טוב, תיאלץ "לרוץ תמיד אחרי הזנב שלך" בכל הקשור לתחזוקה. לדוגמה, עליך לשטוף את שלוחות ההשקיה שלך באופן קבוע. כלומר, לפתוח את שני קצוות השלוחה ולשטוף עם מים בלחץ גבוה את החומרים המזהמים שהצטברו בצינור. לשטיפה נדרשים מים בלחץ גבוה יותר מזה שמשמש להשקיה. אם התכנון לא לקח בחשבון את הלחץ הנוסף, לא תוכל לשטוף את המערכת שלך כנדרש.

מצאנו שמתכננים רבים "מעגלים פינות" כדי להוזיל את ההתקנה, ולא לוקחים בחשבון את הצורך בשטיפה, מה שמביא לבלאי מהיר של המערכת. אנחנו בריווליס מעוניינים בהצלחה שלך לאורך זמן. הצוות ההידראולי שלנו ידאג שהמערכת שלך לא תתוכנן לפעול ביעילות רק בהתחלה, אלא תמשיך לתת תוצאות טובות שנה אחר שנה.

צור תכנית תחזוקה למערכת

אין תכנית תחזוקה שמתאימה לכל המערכות. תכנית התחזוקה לגידול עונתי של ירקות בשדה המושקה בטייפים עם מי תהום תהיה שונה לגמרי מזו של גידול רב עונתי המושקה בטפטוף טמון עם מי מאגר פתוח. כמו שחשוב לעשות תכנון טוב, כך כדאי גם לעבוד בשיתוף עם חברת השקיה שתוכל לפתח עבורך תכנית תחזוקה שמתאימה לצרכים הייחודיים שלך.

הצעד הראשון בבניית תכנית התחזוקה הוא לבדוק את המים כדי להבין באיזו תדירות יש לשטוף את הצינורות ובאילו כימיקלים יש להשתמש. ככלל, במערכת שעושה שימוש במים קשים עם מינרלים תידרש כנראה שטיפה עם חומצה כדי להסיר את הצטברות המינרלים בצינורות. למים עם חומר אורגני רב יידרש טיפול בכלור או בהידרוגן פרוקסיד.

אלו הן שתי דוגמאות למשתנים הרבים שיש לקחת בחשבון כשמתכננים תכנית תחזוקה שלמה. כמו כן על התכנית לכלול גם שטיפת צינורות וגם ניקוי מסננים.

הערה: בעוד ששימוש במעט מדי חומצה לא יהיה אפקטיבי הרי שהרבה מדי יכול לגרום נזק לאדמה ולשורשי הצמחים שלך. המינון ייעשה בהתאם לכימיקל ולצרכי הניקוי. ריווליס יכולה לסייע לך להגדיר את המרשם הנדרש.   

בקרה, בקרה, בקרה!

עם הזמנת המערכת, חשוב להגדיר טווח לחצים וספיקות לכל שלב בהשקיה. עליך לפעול במסגרת שהוגדרה ולהשגיח שאין סטיות ממנה.

עלייה בלחץ מעידה על טפטפות סתומות. עליך לשטוף ולחסל את הסתימות בדחיפות. ייתכן ויהיה צורך להשתמש בטיפול יותר אגרסיבי כמו חומצה כנגד חדירת שורשים. עלייה בלחץ יכולה גם להעיד על שבר בצינור שיש למצוא מיד ולתקן.

שתי בעיות אלה הן קריטיות מפני שכשיש סתימה חלק מהצמחים לא מקבלים את כמות המים הנדרשת להם. אולם, אלה צעדים מתקנים. ההמלצה שלנו היא להתמקד בצעדי מניעה כדי להקטין את מספר הצעדים המתקנים שתידרש להם.

תחזוקה של מערכת השקיה לא חייבת להיות משימה קשה. אם תקפיד על כללי התחזוקה הפשוטים האלה, המערכת שלך תפעל ביעילות במשך שנים רבות.

Please, visit our site
using another browser